Διδασκαλία της Νοηματικής Γλώσσας με τη βοήθεια υπολογιστή με χρήση υπολογιστικής όρασης και μηχανικής μάθησης

Σχετικά με το έργο

Πλαίσιο

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κωφών, περισσότεροι από 750.000 κωφοί χρήστες SL ζουν στην ΕΕ, ενώ μόνο 12.000 διερμηνείς είναι εγγεγραμμένοι. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει τα εμπόδια που κωφεύουν και Τα άτομα με προβλήματα ακοής (HoH) αντιμετωπίζουν, ειδικά όταν πρόκειται για επικοινωνία με άτομα με προβλήματα ακοής και ίσες ευκαιρίες για σωστή εκπαίδευση. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα και Πορτογαλία περισσότερο από το 60% των κωφών παιδιών έχουν εξαιρετικά περιορισμένες δεξιότητες ανάγνωσης και γραφής. Ως εκ τούτου, δεν είναι τυχαίο ότι τα κωφά παιδιά, που εκπαιδεύτηκαν αρχικά στο SL, συνήθως σταματούν σπουδάζει σε επίπεδο δημοτικού σχολείου. Η εκπαίδευση ως θεμελιώδες δικαίωμα δεν αναφέρεται μόνο στο Προοίμιο της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (UNCRPD), που επικυρώθηκε από το σύνολο της ΕΕ τον Ιανουάριο του 2011, αλλά και σε ειδικό άρθρο για την εκπαίδευση (άρθρο 24)

Στόχοι

  • Να αναπτύξει ένα καινοτόμο και οικονομικά προσιτό σύστημα/υπηρεσία για διαδραστική διδασκαλία SL για μαθητές σε τμήματα Ειδικής Αγωγής/Παιδαγωγικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Θα βασίζεται σε υπολογιστική όραση, μηχανική μάθηση, γλωσσική τεχνολογία και avatars που αναπτύχθηκαν από όλους τους εμπλεκόμενους εταίρους σε διάφορα εθνικά και χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη ή έχουν ολοκληρωθεί πρόσφατα. Έτσι, στοχεύουμε σε μια αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο που δεν θα ήταν δυνατή χωρίς τη συμβολή της Ε.Ε.

  • Να δημιουργηθεί η υποδομή CAT-SL σε τέσσερα Ινστιτούτα Ανώτατης Εκπαίδευσης (ένα για κάθε εταίρο) και ένα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ένα, με βάση ανοιχτά πρότυπα. για να καταστεί δυνατή η πρακτική χρήση του από εκπαιδευτικούς και μαθητές.

  • Να αναπτύξει προγράμματα σπουδών και οδηγούς για τη διδασκαλία της SL χρησιμοποιώντας το σύστημα CAT-SL για τουλάχιστον δύο πολύγλωσσα μαθήματα, στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Πορτογαλία και την Ολλανδία. για την υποστήριξη της κοινωνικής ένταξης των κωφών παιδιών.

  • Να διαδοθούν ενεργά τα αποτελέσματα του έργου μέσω της προώθησης εργαστηρίων με ενδιαφερόμενους φορείς στην ΕΕ για την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Κωφοί.

Ομάδες στόχοι

Το έργο στοχεύει στην εξυπηρέτηση διαφορετικών ομάδων χρηστών. Οι χρήστες θα πρέπει να έχουν λογαριασμό χρήστη για πρόσβαση στο σύστημα. Θα υπάρχει η ευκαιρία για λογαριασμούς επισκεπτών για χρήστες που επιθυμούν να επαληθεύσουν περιορισμένο αριθμό λειτουργιών του συστήματος. Οι ομάδες στόχοι προσδιορίζονται ως εξής:

  • Οι φοιτητές των πανεπιστημιακών τμημάτων Ειδικής Αγωγής, με στόχο να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν και να διδάξουν SL σε κωφά παιδιά. Οι μαθητές θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό ασύγχρονα. Οι μαθητές θα μπορούν επίσης να έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό με σύγχρονη ανατροφοδότηση.

  • Οι μαθητές του δημοτικού σχολείου που στοχεύουν να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν τα SL. Περιστασιακά κάποιοι από αυτούς μπορεί να είναι κωφοί. Οι μαθητές μπορούν να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό ασύγχρονα. Μπορούν επίσης να έχουν πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό με σύγχρονη ανατροφοδότηση.

  • Οι διαχειριστές μαθημάτων, οι οποίοι μπορεί να είναι καθηγητές πανεπιστημίου που διδάσκουν SL σε τμήματα Ειδικής Αγωγής, καθώς και εκπαιδευτικοί σε δημόσιους ή ιδιωτικούς οργανισμούς που ασχολούνται με τη διδασκαλία της SL ή την εκπαίδευση των Κωφών. Οι διαχειριστές μαθημάτων θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό ασύγχρονα, να εισάγουν νέο υλικό, να επεξεργάζονται προηγούμενο υλικό, να ορίζουν εξετάσεις κ.λπ. Θα τους δοθεί πρόσβαση σε μηχανισμούς οπτικής ανάδρασης μέσω του avatar.

  • Οι καθηγητές, που μπορεί να είναι καθηγητές πανεπιστημίου ή εκπαιδευτικοί, όπως στην προηγούμενη περίπτωση. Ωστόσο, έχουν περιορισμένο ρόλο, καθώς δεν έχουν άδεια να προσθέσουν ή να τροποποιήσουν το υλικό του μαθήματος και τις εξετάσεις. Τους επιτρέπεται να χρησιμοποιούν υπάρχον υλικό, να αναθέτουν εξετάσεις και να συλλέγουν αποτελέσματα εξετάσεων.

  • Οι διαχειριστές συστήματος, οι οποίοι θα μπορούν να ρυθμίσουν και να συντηρήσουν το σύστημα.

Ανάγκες έργου

Τα μαθήματα SL είναι απαραίτητα για τα κωφά παιδιά, καθώς είναι η κύρια μορφή επικοινωνίας τους. Η καθολική έλλειψη δασκάλων SL μπορεί να υπονομεύσει την ποιότητα των παρεχόμενων μαθημάτων. Επομένως το CAT-SL στοχεύει να συμπληρώσει τις συνεδρίες πρακτικής των σχετικών προγραμμάτων σπουδών με αυτοματοποιημένες ασκήσεις που θα εκτελούνται από τους μαθητές και θα αξιολογούνται αυτόματα από το σύστημα. Επομένως οι ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν είναι:

  • Ένα αυτοματοποιημένο σύστημα διαδραστικής διδασκαλίας SL σε τρεις εθνικές γλώσσες, το οποίο θα είναι προσιτό και εύκολο στην ανάπτυξη και συντήρηση.

  • Σχετικά προγράμματα σπουδών στα μαθήματα SL σύμφωνα με τα πανευρωπαϊκά πρότυπα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

  • Μια κοινότητα που θα υιοθετήσει και θα υποστηρίξει τη σχετική τεχνολογία και θα παρακινήσει περαιτέρω τεχνολογικές εξελίξεις χρησιμοποιώντας ανοιχτά πρότυπα.

Διακρατικό έργο

Η εκπαίδευση στα SL είναι ήσυχα κατακερματισμένη στην Ευρώπη. Υπάρχουν διαφορετικές ομάδες που εστιάζουν στη γλωσσολογία της SL, στη διδακτική της SL, στην εκπαίδευση των Κωφών, άλλες που εστιάζουν στα σχετικά τεχνολογίες. Ωστόσο, είναι δύσκολο για μεμονωμένες εθνικές ομάδες να συμπεριλάβουν όλη τη σχετική τεχνογνωσία και να εμπλακούν στις πολιτιστικά διαφορετικές τοπικές κοινότητες κωφών. Το πρόβλημα δεν είναι του τοπική κλίμακα αφού υπάρχουν πολλά εθνικά SL και αντίστοιχοι χρήστες. Απαιτείται μια πιο ολιστική προσέγγιση για την ανάπτυξη συστήματος και IO που να συμμορφώνονται με τα πρότυπα σε επίπεδο ΕΕ. Σε CAT-SL συγκεντρώνουμε πέντε εταίρους με ισχυρούς δεσμούς με τις τοπικές κοινότητες Κωφών, σημαντικό ιστορικό στην ανάπτυξη μεθόδων ανάλυσης και εκπαίδευσης SL, όπως αποδεικνύεται από πρόσφατα Έργα χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ και σχετικές δημοσιεύσεις. Στο CAT-SL στοχεύουμε να αξιοποιήσουμε την αποκτηθείσα γνώση από δέκα διαφορετικά έργα και να διαδώσουμε τα αποτελέσματα σε όλη την ΕΕ και παγκοσμίως.

Αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα κατά τη διάρκεια του έργου και την ολοκλήρωσή του είναι:

  1. Ένα πρωτότυπο σύστημα που θα μπορεί να διδάσκει διαδραστικά στους μαθητές τη μορφολογία, τη σύνταξη και τη σημασιολογία των SL. Το σύστημα θα είναι σε θέση:

    • Παρουσιάστε ένα μαθησιακό περιβάλλον στον μαθητή.

    • Παρουσίαση εννοιών SL στη μορφολογία, τη σύνταξη, τη σημασιολογία.

    • Προτροπή συγκεκριμένων ενεργειών στους μαθητές, για εκτέλεση χρησιμοποιώντας ένα ειδικά σχεδιασμένο και προσαρμοσμένο avatar.

    • Απόκτηση βίντεο του μαθητή να υπογράφει χρησιμοποιώντας κάμερες RGB και βάθους (π.χ. kinect, realsense κ.λπ.).

    • Αναγνώριση σε ποιο βαθμό οι εκφωνούμενες φράσεις υπακούουν στη μορφολογία SL (σχήματα χεριών, κίνηση χεριών, εκφράσεις προσώπου, συνολικός συγχρονισμός) χρησιμοποιώντας λογισμικό μηχανικής εκμάθησης για την παρακολούθηση της ανθρώπινης κίνησης.

    • Ανάλυση των εκφωνούμενων φράσεων για συντακτικό και σημασιολογικό νόημα.

    • Επισήμανση πιθανών σφαλμάτων και σχολίων για καλύτερη εκτέλεση χρησιμοποιώντας το avatar (σχετικά με την τροχιά του χεριού, το σχήμα του χεριού, τον προσανατολισμό, καθώς και τις εκφράσεις του προσώπου (φρύδια, στόμα, μάτια)).

    Το σύστημα θα λειτουργεί σε έναν υπολογιστή με υποστήριξη GPU και θα συνδεθεί με έναν αισθητήρα που περιλαμβάνει RGB και βίντεο βάθους ή θα μπορούσε να συνδεθεί στο cloud και να εκτελεστεί ως υπηρεσία. Το σύστημα θα αναπτυχθεί χρησιμοποιώντας ανοιχτά πρότυπα και θα είναι διαθέσιμο στην ερευνητική κοινότητα για περαιτέρω ανάπτυξη. Είναι μεταξύ των στόχων μας να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον κοινότητα κωδικοποίησης και εκπαίδευσης και να κάνουν το σύστημα βιώσιμο.

  2. Πνευματικές εκροές με τη μορφή

    • Ανάλυση μεθόδων διδασκαλίας και προκλήσεων της νοηματικής γλώσσας για ένα αυτοματοποιημένο σύστημα διδασκαλίας. Πρόκειται για μια ερευνητική μελέτη που θα αναλύσει εκτενώς τις απαιτήσεις που πρέπει να ενσωματωθούν συγκεκριμένα προγράμματα διδασκαλίας, για την αποτύπωση της κίνησης του σώματος του χρήστη και του επιπέδου λεπτομέρειας (π.χ., κίνηση χεριού/σώματος/κεφαλιού, εκφράσεις προσώπου κ.λπ.) και για τον τρόπο εμφάνισης σχολίων στους χρήστες. Θα δημοσιοποιούνται στα ενδιαφερόμενα μέρη και τους προγραμματιστές με στόχο την υλοποίηση παρόμοιων υπηρεσιών.

    • Το αυτοματοποιημένο σύστημα διδασκαλίας και υπηρεσία της νοηματικής γλώσσας CAT-SL για ευρωπαϊκούς SL, το οποίο αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά το πρότυπο διδασκαλίας SL. Θα αναπτύξουμε αυτόνομο σύστημα, καθώς και μια υπηρεσία εκμάθησης που βασίζεται σε διακομιστή. Η ανάπτυξη θα βασίζεται στην ανάλυση που δίνεται στο (α). Μία προς μία οι απαιτήσεις των χρηστών θα αντιστοιχιστούν σχεδιαστικές απαιτήσεις. Στη συνέχεια, οι απαιτήσεις σχεδιασμού θα αντιστοιχιστούν σε ενότητες λογισμικού. Οι ενότητες λογισμικού θα ενσωματωθούν σε ένα σύστημα. Ο χρήστης θα μπορεί να έχει πρόσβαση στο υπηρεσία συνδέοντας έναν αισθητήρα βάθους ή μια έγχρωμη κάμερα web.

    • Θα αναπτύξουμε διαδραστικό υλικό δύο που καλύπτουν τουλάχιστον τρία διαφορετικά μαθήματα SL σε τρεις διαφορετικές γλώσσες: Ολλανδικά, Ελληνικά, Πορτογαλικά. Αυτά θα περιλαμβάνουν θεωρητικό υπόβαθρο και πρακτικές ασκήσεις που παρέχουν ανατροφοδότηση με διαδραστικό τρόπο μέσω ενός ειδικά διαμορφωμένου avatar. Αυτά προορίζονται για μαθητές SL (φοιτητές ειδικής αγωγής πανεπιστημίου, πρωτοβάθμια εκπαίδευση μαθητές σχολείων).

    • Θα αναπτύξουμε πολύγλωσσους οδηγούς δασκάλων (συμπεριλαμβανομένων βιβλίων και βίντεο) για να βοηθήσουμε τους καθηγητές να χρησιμοποιούν το σύστημα για την πιο αποτελεσματική χρήση.

  3. Ένα σεμινάριο και εκπαίδευση για τη χρήση του συστήματος σε εκπαιδευτικούς και τεχνικό προσωπικό που θα χρησιμοποιήσει το σύστημα. Θα υπάρχουν συμμετέχοντες από όλους τους εταίρους. Οι κύριοι στόχοι αυτών των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είναι:

    • να παρέχει την απαραίτητη γνώση και πρακτική στο προσωπικό που θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα CAT-SL για τη χρήση και τη συντήρηση του συστήματος

    • να επεκτείνει τα προγράμματα σπουδών που είναι ήδη διαθέσιμα στις εθνικές νοηματικές γλώσσες των εταίρων με νέο λεξιλόγιο και δοκιμαστικές περιπτώσεις

    • να παρέχουν μια γενική βασική επισκόπηση των νοηματικών γλωσσών και των επικοινωνιακών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα κωφά άτομα

    • διάδοση του έργου και προσέλκυση σχετικών ιδρυμάτων από τοπικές κοινότητες κωφών για να γίνουν συνδεδεμένοι εταίροι

    Μετά το πέρας των σεμιναρίων οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση:

    • να κάνουν προσαρμογή του CAT-SL σε νέες γλώσσες

    • να προσθέτουν νέων προγραμμάτων σπουδών

    • να χειρίζονται την πλατφόρμα και κατανοούν πώς ενσωματώνονται τα διάφορα στοιχεία.

  4. Τέσσερις πολλαπλασιαστικές εκδηλώσεις που στοχεύουν την κοινότητα των κωφών, την ακαδημαϊκή κοινότητα-δασκάλους, προσωπικό και μαθητές. Στόχος είναι η προώθηση της προσέγγισης CAT-SL στη συνεκπαίδευση για τους Κωφούς, δηλαδή η χρήση αυτοματοποιημένου εκπαιδευτή ως αποτελεσματικού καναλιού επικοινωνίας μεταξύ κωφών και μη κωφών και η εφαρμογή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα συγκεντρώσουμε τις ακαδημαϊκές και κοινότητες κωφών να ευαισθητοποιήσουν και να συζητήσουν τις δυνατότητες της προτεινόμενης προσέγγισης για την προώθηση της ένταξης των κωφών στην τριτοβάθμια και πρωτοβάθμια εκπαίδευση, δηλ. χρησιμοποιώντας την υπηρεσία CAT-SL ως έναν απλό και αποτελεσματικό τρόπο εκπαίδευσης δασκάλων και μαθητών SL και να βοηθήσει να ξεπεραστεί το χάσμα επικοινωνίας μεταξύ κωφών και μη κωφών στην εκπαίδευση. Εμείς θα χρησιμοποιήσουμε το υλικό του μαθήματος για να εισαγάγουμε τα εργαλεία CAT-SL.

  5. Δύο εργασίες σε επιστημονικά συνέδρια για τη διάδοση των αποτελεσμάτων στην επιστημονική κοινότητα. Τα συνέδρια μπορούν να είναι σε κοινότητα υπολογιστικής όρασης /μηχανής εκμάθησης όπως π.χ ECCV, ICIP, ISVC, AIAI ή την εκπαιδευτική κοινότητα όπως π.χ EDUCON, EDUNINE, TLE. Το κόστος θα καλυφθεί από τη Διαχείριση και την Υλοποίηση Έργου.

Πνευματικές εκροές

Πνευματική εκροή 1 (O1)

Η ερευνητική μελέτη θα αναλύσει εκτενώς:

  1. Απαιτήσεις για την ενσωμάτωση συγκεκριμένων προγραμμάτων διδασκαλίας βασισμένα σε πρακτικές που ακολουθούνται σε τέσσερις χώρες και σε επίπεδο ΕΕ.

  2. Απαιτήσεις για την καταγραφή της κίνησης του σώματος του χρήστη και του επιπέδου λεπτομέρειας (π.χ. κίνηση χεριού/σώματος/κεφαλιού, εκφράσεις προσώπου κ.λπ.). Οι μορφολογικοί, συντακτικοί και σημασιολογικοί κανόνες των SL θα εξεταστούν και θα κωδικοποιηθούν εκτενώς.

  3. Απαιτήσεις σχετικά με τον τρόπο εμφάνισης σχολίων στους χρήστες, π.χ., πώς πρέπει το avatar να απεικονίζει την κίνηση του σώματος, πώς πρέπει να επισημαίνει τα σφάλματα, πώς πρέπει να αξιολογεί τους μαθητές.

  4. Ενσωμάτωση σοβαρών παιχνιδιών για να προσφέρει ένα πιο παιχνιδιάρικο περιβάλλον, ειδικά για τους νεότερους χρήστες.

  5. Διερεύνηση των προκλήσεων στην παραπάνω διαδικασία καθώς και των προκλήσεων για την επικοινωνία δασκάλου-μαθητή.

Ανάγκες: Η εκπαίδευση στις νοηματικές γλώσσες είναι μια πρόκληση. Οι νοηματικές γλώσσες είναι πλήρεις και σύνθετες γλώσσες, με όλες τις ιδιαιτερότητες και τις λεπτότητες μιας ομιλούμενης γλώσσας. Όπως όλες οι γλώσσες, οι νοηματικές γλώσσες δεν κατακτώνται εύκολα πέρα ​​από ένα βασικό επίπεδο. Η μαεστρία απαιτεί εκτεταμένη έκθεση και εξάσκηση. Σε αυτήν την έκθεση, θα αναλύσουμε τις τρέχουσες πρακτικές στη διδασκαλία σε διάφορα επίπεδα και πώς αυτές μπορούν να ενσωματωθούν σε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα διδασκαλίας.

Καινοτομία: Το IO είναι καινοτόμο επειδή, από όσο γνωρίζουμε, δεν υπάρχει δημόσια διαθέσιμη μελέτη που να συσχετίζει τη δομή SL με συστήματα διδασκαλίας που εκμεταλλεύονται αυτή τη δομή για να προσφέρουν υπηρεσίες μάθησης. Η υλοποίηση μιας εκπαιδευτικής διαδραστικής υπηρεσίας SL είναι πολύ πρόσφατη ιδέα και επομένως η ανάλυση που προτείνεται στο IO είναι επίσης καινοτόμος.

Ομάδες στόχοι: Εκπαιδευτικοί που θέλουν να εμβαθύνουν σε μεθόδους διδασκαλίας στα SL. Προγραμματιστές που επιθυμούν να προσφέρουν καινοτόμες εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Μαθητές που θέλουν να αναζητήσουν βαθύτερα τα δομικά στοιχεία του.

Αντίκτυπος: Η έκθεση θα είναι ένα πολύτιμο πλεονέκτημα και αναμένεται να ανοίξει το δρόμο:

  • ώστε η κοινοπραξία να βοηθήσει στη χαρτογράφηση των απαιτήσεων των χρηστών για το σχεδιασμό αποφάσεων και την ανάπτυξη του συστήματος διδασκαλίας

  • για εκπαιδευτικούς που ασχολούνται με την ειδική αγωγή Κωφών και αναζητούν νέες εκπαιδευτικές υπηρεσίες

  • για προγραμματιστές που φιλοδοξούν να εφαρμόσουν προσβάσιμες και χωρίς αποκλεισμούς εκπαιδευτικές υπηρεσίες για Κωφούς

  • για την κοινότητα των Κωφών και εκείνα τα μέλη που στοχεύουν να συμβάλουν με απαιτήσεις στην ανάπτυξη νέων εκπαιδευτικών υπηρεσιών

Μεταφερσιμότητα: Κάθε εκπαιδευτικός, προγραμματιστής, που φιλοδοξεί να δημιουργήσει μια υπηρεσία για τη διδασκαλία SL στο μέλλον μπορεί να χρησιμοποιήσει ως βάση την αναφορά του O1. Όπως αναφέρθηκε, η ανάλυση θα είναι δημόσια διαθέσιμη σε όλους ενδιαφερόμενο άτομο ή οργανισμό. Οι ερευνητές μας θα είναι διαθέσιμοι μέσω της διαδικτυακής πύλης του έργου για να παρέχουν πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται, τα συμπεράσματα ή τις κατευθυντήριες γραμμές.

Πνευματική εκροή 2 (O2)

Το αυτοματοποιημένο σύστημα διδασκαλίας της νοηματικής γλώσσας CAT-SL για ευρωπαϊκούς SL προτείνεται να αναπτυχθεί εδώ. Θα αναπτύξουμε μια υπηρεσία εκμάθησης που βασίζεται σε διακομιστή. Το ίδιο σύστημα θα διατίθεται και ως αυτόνομο. Η ανάπτυξη θα βασίζεται στην ανάλυση που δίνεται στο O1. Μία προς μία οι απαιτήσεις των χρηστών θα αντιστοιχιστούν στις απαιτήσεις σχεδιασμού. Στη συνέχεια, οι απαιτήσεις σχεδιασμού θα αντιστοιχιστούν σε ενότητες λογισμικού. Οι ενότητες λογισμικού θα ενσωματωθούν σε ένα σύστημα για να προσφέρουν μια εκπαιδευτική υπηρεσία για την εκμάθηση SL. Ο χρήστης θα μπορεί να έχει πρόσβαση στην υπηρεσία συνδέοντας έναν αισθητήρα βάθους ή μια έγχρωμη κάμερα web.

Οι ανάγκες: Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να λάβουν την κατάλληλη εκπαίδευση στις Νοηματικές Γλώσσες, τις μητρικές γλώσσες των Κωφών, ώστε να μπορούν να επικοινωνούν μαζί τους και να τους διδάξουν πώς να εξελίσσονται γλωσσικά. Οι νοηματικές γλώσσες στα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή των Τμημάτων που ασχολούνται με την Ειδική Αγωγή είναι πολύ χρήσιμες και συμβάλλουν προς αυτόν τον στόχο. Ωστόσο, είναι δύσκολο για τα Ινστιτούτα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης να βρουν και να απασχολήσουν δασκάλους ειδικούς στη νοηματική γλώσσα, έτσι πολλοί εκπαιδευτικοί δεν είναι επαρκώς καταρτισμένοι ως φοιτητές να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της επικοινωνίας με κωφά παιδιά στην τάξη. Παρόμοιες εκτιμήσεις ισχύουν και για τους δασκάλους SL σε σχολεία ειδικής αγωγής.

Ομάδες στόχοι: Δάσκαλοι SL, μαθητές SL, προγραμματιστές συστημάτων λογισμικού.

Αντίκτυπος: Το σύστημα αναμένεται να διευκολύνει τη διαδικασία διδασκαλίας των μαθημάτων SL σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, σε σχολεία ειδικής αγωγής, αλλά και να βοηθήσει άτομα που ενδιαφέρονται να μάθουν ή κατακτώντας τις δεξιότητές τους SL. Σήμερα είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθεί ένας δάσκαλος σε ένα SL διαφορετικό από το επίσημο τοπικό SL, ωστόσο, αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί εν μέρει από την CAT-SL, καθώς θα είναι σε θέση να καλύπτουν πολλές γλώσσες. Μακροπρόθεσμα, αυτό αναμένεται να μειώσει το επικοινωνιακό και πολιτιστικό χάσμα με την κοινότητα των Κωφών και να συμβάλει σε μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς. Η προσέγγιση μπορεί να επεκταθεί σε περισσότερες SLs στην ΕΕ και παγκοσμίως.

Μεταφερσιμότητα: Η υπηρεσία θα υλοποιηθεί για μικρό αριθμό γλωσσών (Αγγλικά, Ελληνικά, Πορτογαλικά). Ωστόσο, η ίδια μεθοδολογία θα εφαρμοστεί σε πολλές ακόμη γλώσσες πέραν από την Ευρώπη. Αυτό θα επιτευχθεί εστιάζοντας σε μια κοινή προσέγγιση, χωρίς να καθιστά την προσέγγισή μας αξιόπιστη σε μια μόνο συγκεκριμένη γλώσσα. Επιπλέον, μέσω του παραδείγματος CAT-SL θα είναι δυνατή η συγγραφή περισσότερων μαθημάτων σε διάφορα εκπαιδευτικά επίπεδα και για διάφορα επίπεδα επάρκειας σε κάθε SL.

Πνευματική εκροή 3 (O3)

Τα Προγράμματα Σπουδών Εκμάθησης Νοηματικής Γλώσσας προτείνεται να αναπτυχθούν εδώ. Θα αναπτύξουμε διαδραστικό υλικό για την κάλυψη τουλάχιστον δύο μαθημάτων SL σε τρεις διαφορετικές γλώσσες: Ελληνικά (συμπεριλαμβανομένης της κυπριακής διαλέκτου), πορτογαλικά και ολλανδικά. Τα μαθήματα μπορεί να έχουν διαφορετική εστίαση: ένα για μαθητές Ειδικής Αγωγής για Κωφούς (τριτοβάθμια εκπαίδευση), ένα για κωφά παιδιά (πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση). Η ανάπτυξη θα βασίζεται στην ανάλυση που δίνεται στο O1. Μία προς μία οι απαιτήσεις των χρηστών θα αντιστοιχιστούν στις απαιτήσεις σχεδιασμού. Στη συνέχεια θα χαρτογραφηθούν οι απαιτήσεις σχεδιασμού σε διαδραστικό υλικό μαθημάτων. Οι μονάδες υλικού θα ενσωματωθούν στο σύστημα και την υπηρεσία CAT-SL. Ο χρήστης θα μπορεί να έχει πρόσβαση στο υλικό συνδέοντας την CAT-SL πλατφόρμα βασισμένη στο moodle. Τα προγράμματα σπουδών θα περιλαμβάνουν θεωρητικό υπόβαθρο και πρακτικές ασκήσεις με τη μορφή σοβαρών παιχνιδιών. Τα μαθήματα μπορεί να αποτελούνται από έννοιες, τύπους λέξεων ή σημεία. Όπως ορθογραφία: Α έως Ω και αριθμοί, σήματα: Άνθρωποι, Αντικείμενα, Μέρη, κ.λπ., σενάρια επικοινωνίας (χαιρετισμούς, φιλική συνομιλία, ξενοδοχείο, σιδηροδρομικός σταθμός, γιατρός, τράπεζα κ.λπ.).

Η δομή του μαθήματος μπορεί να έχει τα ακόλουθα μέρη:

  • Avatar για να δείξει σχήματα χεριών και κίνηση χεριών.

  • Χρησιμοποίηση παιχνιδιών για εξάσκηση (π.χ. αντιστοίχιση ενός σχήματος χεριού με ένα αντίστοιχο γράμμα).

  • Εξάσκηση μαθητών σε σενάρια με ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο μέσω του avatar.

  • Στο τέλος του μαθήματος οι μαθητές δοκιμάζουν τις γνώσεις τους με ένα κουίζ. Μια περίληψη δείχνει τι πρέπει να εργαστεί ακόμα ο χρήστης.

  • Το στυλ παρουσίασης θα διαφέρει ανάλογα με το κοινό (π.χ. πιο παιχνιδιάρικο για τους μαθητές).

Οι ανάγκες: Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να λάβουν την κατάλληλη εκπαίδευση στις Νοηματικές Γλώσσες, τις μητρικές γλώσσες των Κωφών, ώστε να μπορούν να επικοινωνούν μαζί τους και να τους διδάξουν πώς να αναπτυχθούν γλωσσικά. Οι νοηματικές γλώσσες στα προγράμματα σπουδών των Πανεπιστημιακών Τμημάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή σχολείων που παρέχουν Ειδική Αγωγή είναι πολύ χρήσιμες και συμβάλλουν σε αυτό στόχος. Παρόμοια μαθήματα μπορούν να προσαρμοστούν σε άλλα επίπεδα εκπαίδευσης στο μέλλον. Ωστόσο, είναι δύσκολο να βρεθεί πολύγλωσσο υλικό, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μαθήματα SL και που μπορεί να προσφέρει πιστώσεις.

Ομάδες-στόχοι: Εκπαιδευτές προγραμμάτων ειδικής εκπαίδευσης, δάσκαλοι SL ή μαθητές SL γενικά, εγγενείς χρήστες του SL με στόχο να επεκτείνουν τις γνώσεις τους σε άλλα SL, Ερευνητές σε SL και μαθητές στην πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Επίπτωση: Η διαθεσιμότητα διαδραστικών μαθημάτων SL αναμένεται να διευκολύνει τη διαδικασία διδασκαλίας των μαθημάτων SL σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε σχολεία SL αλλά και να βοηθήσει άτομα που ενδιαφέρονται να μάθουν ή να κατακτήσουν τις δεξιότητές τους SL. Μπορεί να προσαρμοστεί και να χρησιμοποιηθεί για μαθήματα σε οποιοδήποτε επίπεδο εκπαίδευσης. Μακροπρόθεσμα αυτό αναμένεται να μειώσει το επικοινωνιακό και πολιτιστικό χάσμα με την κοινότητα των Κωφών και να συμβάλει σε μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς.

Μεταφερσιμότητα: Το πρόγραμμα σπουδών θα περιλαμβάνει τρεις νοηματικές γλώσσες της ΕΕ (ελληνικά, πορτογαλικά, ολλανδικά) στην τριτοβάθμια/δημοτική εκπαίδευση. Ωστόσο, η ίδια μεθοδολογία θα εφαρμοστεί σε πολλές ακόμη γλώσσες στην Ευρώπη και όχι μόνο. Αυτό θα επιτευχθεί εστιάζοντας σε μια κοινή προσέγγιση, χωρίς να καθιστά την προσέγγισή μας αξιόπιστη σε μια συγκεκριμένη γλώσσα. Τα μαθήματα θα είναι δημόσια διαθέσιμη στην πύλη CAT-SL και ανοιχτή σε συνεισφορές. Το μάθημα θα είναι επίσης διαθέσιμο ως MOOC για ατομική μελέτη ή για χρήση σε μαθήματα πρόσωπο με πρόσωπο που διοργανώνονται από δάσκαλο.

Πνευματική εκροή 4 (O4)

Ο οδηγός διδασκαλίας για το αυτοματοποιημένο σύστημα διδασκαλίας της νοηματικής γλώσσας CAT-SL προτείνεται να αναπτυχθεί εδώ. Ο οδηγός θα είναι διαθέσιμος σε τέσσερις γλώσσες (Αγγλικά, Ελληνικά, Ολλανδικά, Πορτογαλικά) και θα είναι ένα έγγραφο που αναφέρεται επίσης σε βίντεο.

Οι ανάγκες: Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν έναν οδηγό για το πώς να χρησιμοποιούν το σύστημα αποτελεσματικά. Τα ζητήματα που πρέπει να διευκρινιστούν είναι πώς να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό, πώς να διεξάγετε ένα μάθημα, πώς να χρησιμοποιήσετε την ανατροφοδότηση συστήματος, πώς να να εμπλακούν οι μαθητές, πώς να ορίσουν το πρόγραμμα σπουδών, πώς να διορθώσουν διάφορα προβλήματα του συστήματος, πώς να παρέχουν ανατροφοδότηση στους προγραμματιστές, πώς να εξοικειωθούν με την κουλτούρα των Κωφών. ο ο οδηγός πρέπει να είναι πολύγλωσσος.

Ομάδες στόχοι: Καθηγητές SL, προγραμματιστές συστημάτων λογισμικού.

Αντίκτυπος: Ο οδηγός δασκάλων αναμένεται να διευκολύνει τη διαδικασία διδασκαλίας των μαθημάτων SL σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε σχολεία SL κ.λπ. πολλές γλώσσες. Μακροπρόθεσμα, αυτό αναμένεται να μειώσει το επικοινωνιακό και πολιτιστικό χάσμα με την κοινότητα των Κωφών και να συμβάλει σε μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς.

Μεταφερσιμότητα: Ο οδηγός θα εφαρμοστεί για μικρό αριθμό γλωσσών (Ολλανδικά, Ελληνικά, Πορτογαλικά). Ωστόσο, η ίδια μεθοδολογία θα εφαρμοστεί σε πολλές ακόμη γλώσσες στην Ευρώπη και πέρα. Αυτό θα επιτευχθεί εστιάζοντας σε μια κοινή προσέγγιση, χωρίς να καθιστά την προσέγγισή μας αξιόπιστη σε μια συγκεκριμένη γλώσσα.

Νέα

Σύμπραξη

Responsive image

Το Εργαστήριο Επεξεργασίας Σημάτων & Επικοινωνιών (ΕΕΣΕ) είναι ένα εργαστήριο του Τμήματος Μηχανικών Υπολογιστών & Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών. Το Εργαστήριο Επεξεργασίας Σημάτων & Επικοινωνιών παρουσιάζει μια ερευνητική δραστηριότητα σε ποικίλους τομείς, όπως: Επεξεργασία Σήματος για Επικοινωνίες, Δίκτυα αισθητήρων, Αναγνώριση Συστήματος κ.λπ.

Η Μονάδα Αγωγής Κωφών συμμετέχει και στα δύο παρακάτω έργα (ως εταίρος στο T1EΔK-01299, από κοινού με το ΕΕΣΕ στο T2ΕΔΚ-00982). Η Μονάδα Αγωγής Κωφών διερευνά τη γλωσσολογία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και παράγει εκπαιδευτικό υλικό για τη ΓΣΛ και λογισμικό πολυμέσων για κωφούς.

Responsive image

Το Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο είναι άκρως ερευνητικό σε κάθε επιστημονικό τομέα που καλύπτεται από τα τμήματα και τα ερευνητικά του εργαστήρια. Ως εκ τούτου, είναι ένα Ινστιτούτο που κατέχει κορυφαία θέση στις πανεπιστημιακές ερευνητικές κατατάξεις και αναγνωρίζεται για τη συμβολή του στην ανάπτυξη του νησιού της Κρήτης και της χώρας γενικότερα. Το ακαδημαϊκό και ερευνητικό προσωπικό του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου συμμετέχει σε πολλές επιστημονικές δραστηριότητες σε συνεργασία με εθνικές και διεθνείς ερευνητικές ομάδες και ομάδες που έχουν οδηγήσει, αφενός σε σημαντικά ερευνητικά αποτελέσματα και αφετέρου στην ανάπτυξη τεχνολογικών καινοτομιών σε ένα ευρύ φάσμα ερευνητικών τομέων και καινοτόμων προϊόντων με διεθνή αναγνώριση.

Responsive image

Η Kentalis είναι ένας εθνικός οργανισμός στην Ολλανδία, που ειδικεύεται στην παροχή διαγνωστικών, φροντίδας και εκπαίδευσης σε άτομα που είναι κωφά, βαρήκοα ή κωφά τυφλά και σε άτομα με γλωσσική αναπηρία. Η τεχνογνωσία της Kentalis εστιάζεται στη γεφύρωση των φραγμών επικοινωνίας. Η Royal Dutch Kentalis είναι ένας οργανισμός συγχώνευσης που ιδρύθηκε το 2009 και αποτελείται από 3 προκατόχους. Δάσκαλοι, ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές, ειδικοί στη νοηματική γλώσσα και πολλοί άλλοι εργάζονται σε πειθαρχικές ομάδες και μαζί καλύπτουν τις ανάγκες των μαθητών και των πελατών μας. Η Kentalis προσφέρει ημερήσια φροντίδα και φροντίδα σε παιδιά, εφήβους και νέους ενήλικες.

Responsive image

Το CUT ιδρύθηκε με νόμο το 2004 και ενέγραψε τους πρώτους φοιτητές του το 2007. Η ενασχόληση του CUT στην έρευνα έχει αναγνωριστεί από το γεγονός ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν χρηματοδοτηθεί έργα άνω των δέκα εκατομμυρίων ευρώ. Σε αυτό το έργο, το CUT συμμετέχει μέσω του Κέντρου Έρευνας Κοινωνικών Υπολογιστών (SCRC), ενός πολυεπιστημονικού κέντρου που στοχεύει στην προώθηση της έρευνας για διάφορες πτυχές του Social Computing. Πρόσφατα, κατασκευάστηκε ένα κέντρο δεδομένων με περισσότερα από 20 rack και 400 διακομιστές blade, εξοπλισμένα με υπερσύγχρονες GPU της NVIDIA για εφαρμογές βαθιάς εκμάθησης. Οι ερευνητικές εγκαταστάσεις του CUT είναι πλήρως ανεξάρτητες από άλλους δικαιούχους ή/και οργανισμούς εταίρους.

Responsive image

Το Πολυτεχνείο του Πόρτο είναι ένα δημόσιο ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που δημιουργήθηκε το 1985. Με περισσότερους από 18500 φοιτητές είναι το μεγαλύτερο Πολυτεχνείο στην Πορτογαλία. Το Πολυτεχνείο του Πόρτο ξεχωρίζει κυρίως για την ικανότητά του να εκπαιδεύει τους νέους με τις απαραίτητες γνώσεις για την αγορά εργασίας, ικανούς να συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη με υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης. Αυτό το ίδρυμα ξεχωρίζει για τη διεπιστημονική του δραστηριότητα με 7 Σχολές που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών γνώσεων, από Μηχανική έως Μουσικές και Παραστατικές Τέχνες, Εκπαίδευση, Λογιστική και Διοίκηση, Διοίκηση και Βιομηχανικές Σπουδές, Διοίκηση και Τεχνολογία και Συμμαχική Τεχνολογία Υγείας. Το Πολυτεχνείο του Πόρτο έχει περισσότερες από 20 ομάδες Έρευνας & Ανάπτυξης, αποτελώντας τον θεσμό του Πολυτεχνικού Συστήματος με περισσότερες μονάδες Έρευνας & Ανάπτυξης που αναγνωρίζονται και χρηματοδοτούνται από το Πορτογαλικό Ίδρυμα Επιστήμης και Τεχνολογίας και καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην κατάταξη των πολυτεχνείων.

Το έργο συντονίζεται από το Πανεπιστήμιο Πατρών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον Αναπληρωτή Καθηγητή Δημήτριο Κοσμόπουλο Homepage.

Επικοινωνήστε Μαζί Μας

Παρακαλούμε απευθύνετε τα ερωτηματά σας μέσω της φόρμας επικοινωνίας:
Erasmus+ - Greek State Scholarship's Foundation (IKY): EL01-KA203-079232, E10209090.

Η υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραγωγή της παρούσας ιστοσελίδας δεν συνιστά αποδοχή του περιεχομένου, το οποίο αντανακλά τις απόψεις μόνον των δημιουργών, και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για οποιαδήποτε χρήση των πληροφοριών που εμπεριέχονται σε αυτό.